Massage Assen

CRM-software voor gezondheidszorg

Geplaatst op

Bedrijven in de gezondheidszorg zoals medische praktijken, fysiotherapeuten en dergelijke profiteren van CRM-software met een EPD en afsprakenbeheer.

Organisaties in elke sector kunnen profiteren van het gebruik van bedrijfssoftware, dus ook binnen de gezondheidszorg. Wij gaan daarom dieper in op CRM-software voor de gezondheidszorg en werpen wij een licht op belangrijke functionaliteiten waarvan de zorgsector kan profiteren.

Uitdagingen van de gezondheidszorg

Factoren als ethiek en empathie spelen een belangrijke rol in de gezondheidszorg. Uiteindelijk is gezondheid een zeer persoonlijke en ook gevoelige kwestie. In de hectische dagelijkse gang van zaken is er echter vaak niet de nodige tijd om lange tijd voor elke patiënt individueel te zorgen. Bezuinigingen, het tekort aan geschoolde werknemers, administratieve hindernissen en de nasleep van de coronapandemie maken het dagelijks werk in tal van medische organisaties moeilijker. Dit wordt gevoeld door zowel artsen als medewerkers en uiteindelijk ook door de patiënten zelf. Zelfs als fundamentele, structurele problemen in de gezondheidszorg niet kunnen worden opgelost door simpelweg een CRM-oplossing te gebruiken, kunnen branchespecifieke systemen nog steeds helpen om het dagelijkse werk van velen soepeler te maken.

De juiste software voor de gezondheidszorg

Om het volledige potentieel van CRM-software te gebruiken, moet deze zijn afgestemd op het gebruik ervan in de betreffende sector. Elke sector kenmerkt zich immers door zijn eigen specifieke processen, die door een geschikte software in kaart moeten worden gebracht. Ook voor de zorgsector. Klantrelatiebeheer in de zorg wordt bijvoorbeeld patiëntenbeheer genoemd. Het principe is voor elke sector hetzelfde. Toch zijn er enkele essentiële verschillen waarmee rekening moet worden gehouden.

  • Gegevensbescherming: Aan de ene kant zijn de gegevensbescherming eisen in de gezondheidszorg bijzonder hoog. Gezondheidsgegevens zijn zeer gevoelige, persoonlijke gegevens die ten koste van alles moeten worden beschermd tegen toegang door onbevoegden. Op medisch gebied moet hiermee rekening worden gehouden door alle betrokken partijen die met dit soort persoonsgegevens werken.
  • Patiëntenwerving: Aan de andere kant verloopt de acquisitie van nieuwe klanten of patiënten vaak anders dan gebruikelijk in andere sectoren. Onder andere doorverwijzingen van patiënten door andere instellingen spelen hierbij een grote rol. Patiënten zijn dus direct zelf op de hoogte van de praktijk, maar worden bijvoorbeeld door een huisarts doorverwezen naar een specialist.

In de veronderstelling hiervan moeten nu enkele belangrijke functies van bedrijfssoftware voor de zorgsector worden onderzocht. Er moet echter rekening mee worden gehouden dat dit slechts een overzicht is en dat er geen aanspraak wordt gemaakt op volledigheid.

Elektronisch patiëntendossier (EPD)

Een elektronisch patiëntendossier bevat alle medische bevindingen en informatie van eerdere onderzoeken en behandelingen buiten de grenzen van een praktijk of ziekenhuis. In het patiëntendossier blijft zo alle belangrijke gezondheidsinformatie over een patiënt bewaard. Deze gegevens zijn van onschatbare waarde voor verdere behandeling. Het digitaliseren van deze informatie zorgt ervoor dat alle belangrijke gegevens te allen tijde beschikbaar zijn en binnen enkele seconden via een centrale locatie toegankelijk zijn.

Elektronisch afsprakenbeheer via CRM

Elektronisch afsprakenbeheer is een van de belangrijkste instrumenten in het administratieve beheer van klantrelaties in de zorgsector. Door de hectische dagelijkse praktijk en strakke planning kan zelfs een kleine vertraging in de ochtend leiden tot verdere, ernstige vertragingen en dus langere wachttijden voor patiënten. Centraal afsprakenbeheer zorgt ervoor dat alle medewerkers toegang hebben tot dezelfde gegevens in hetzelfde systeem. Dit betekent dat zij op elk moment telefonisch of persoonlijk informatie kunnen verstrekken en tegelijkertijd kunnen zien welke afspraken door andere medewerkers zijn geregeld. Herinneringen kunnen ook worden gemaakt met behulp van software-automatiseringen.  Deze kunnen dan weer worden doorgegeven aan de patiënten. Zo kunnen medewerkers van de administratie patiënten die de volgende dag een afspraak hebben telefonisch herinneren.

Lime CRM

Als u zoekt naar een totaalervaring, dan is Lime CRM van Lime Technologies een optie. Het systeem wordt altijd aangepast conform uw wensen en behoeften. Lime Technologies doet alles in-house, van development tot aan support. Met jarenlange ervaring bieden zij alle ondersteuning die u nodig heeft.

Gerelateerde berichten

Over ons

Bij Massage Assen streven we naar het maken van uitstekende content. Of je nu op zoek bent naar een ontspannende Zweedse massage, een verlichtende deep tissue massage of een verjongende hot stone massage, wij bieden een scala aan blogs over behandelingen die zijn afgestemd op jouw specifieke behoeften.

Contactgegevens

Via info @ massage-assen.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden